Beste lid van CD&V,

Onze beste wensen voor 2022! We hopen dat u in deze dagen samen met van uw familie en vrienden hebt kunnen genieten van een fijne eindejaar periode.

Er zijn in januari interne bestuursverkiezingen op het provinciaal niveau binnen CD&V. Vanuit Aarschot willen we ons ook op dit niveau verder engageren. Daarom zijn er vanuit Aarschot enkele kandidaten die we u graag voorstellen en waarvoor we uw steun vragen.

1.    Dries Van Horebeek: Kandidaat Provinciaal Bestuur vanuit de mandatarissen
Wat is het Provinciaal Bestuur? Het Provinciaal Bestuur overlegt enkele malen per jaar over thema’s die heel de provincie aanbelangen. Er worden inhoudelijke uiteenzettingen gegeven en standpunten ingenomen die we vanuit heel de provincie verdedigen.

Wie is Dries Van Horebeek? Dries behaalde bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen een sterk resultaat. Begin 2021 gaf  Monique Swinnen haar mandaat in de Aarschotse gemeenteraad door aan Dries. Dries is een bio-ingenieur met kennis van zaken over heel wat thema’s, in het bijzonder landbouw en welzijn. In zijn vrije tijd geniet hij graag van zijn groentetuin of kan je hem kuierend samen met zijn vriendin terugvinden in Aarschot.

2.    Nele Pelgrims: Kandidaat Provinciaal Voorzitter Vrouw en Maatschappij

Wat is Vrouw en Maatschappij? Vrouw en Maatschappij is het erkende netwerk, vroeger de geleding genaamd, die mee inzet op de vertegenwoordiging van vrouwen in het politieke landschap. Ze bespreken thema’s die vrouwen aanbelangen en proberen ze die op de politieke voorgrond te krijgen.

Wie is Nele Pelgrims? Nele draait al even mee! Jong en ervaren! Politiek werd haar met de paplepel ingegeven. De nieuwe generatie Pelgrims zet zich als fractieleider in de gemeenteraad sterk in voor sociale thema’s en is nauw verbonden met de verenigingen in onze stad en deelgemeentes. Als privésecretaris van Staatsecretaris Mahdi zit ze aan de bron van alle politieke informatie in Vlaams-Brabant. Politiek is haar passie en haar vak. Als je haar niet kan terugvinden in Aarschot, zit ze wel ergens op het voetbal met haar vriend Peter Maes.

Hoe kan ik stemmen?

Binnenkort (midden januari) ontvangt u een persoonlijke stembrief. In deze brief zullen alle nodige details staan om uw stem uit te brengen. Niet ontvangen, hebt u vragen of hulp nodig ? Aarzel niet om ons te contacteren (Nele Pelgrims – 0496 77 92 31 – nele.pelgrims83@gmail.com). We helpen u graag verder.

Ook in 2022 willen we in Aarschot en Vlaams-Brabant het verschil voor jullie maken!