“Steven Omblets laat onze stad culturele parels na”

Omwille van privéredenen verhuist voormalig CD&V-schepen Steven Omblets binnenkort en verlaat zo niet alleen de stad Aarschot maar ook de gemeenteraad. Omblets was 10 jaar lang schepen van Cultuur, Toerisme, Burgerlijke stand en Bevolking. Zijn hart ging vooral uit naar jeugdwerk, vrijwilligersparticipatie, culturele evenementen en steun aan lokale verenigingen. Fractieleidster Nele Pelgrims moet nu op zoek naar getalenteerde opvolgers via het opvolgsysteem in de gemeenteraad en het bijzonder comité sociale dienst.

“Steven speelt het spel eerlijk: hij zal hier binnenkort na zijn verhuis niet meer officieel wonen en stapt dan ook consequent uit de gemeenteraad”, klinkt het bij CD&V Aarschot. “Hiermee zijn we een heel geëngageerde teamspeler kwijt die als geen ander kon kijken naar het grotere geheel van een warm stadsbeleid waar mensen beter van worden. We willen Steven vanuit heel CD&V Aarschot oprecht bedanken voor zijn jarenlange inzet en zijn enthousiaste geloof in Aarschot als bruisende stad. We wensen hem veel succes op persoonlijk en professioneel vlak”, aldus CD&V-voorzitster Rozane De Cock.

Voor CD&V fractieleidster in de gemeenteraad Nele Pelgrims is er werk aan de winkel: “Iemand met zo veel jaren ervaring op de teller als Steven vervangen is niet evident. Wij gaan nu op zoek naar een waardige opvolger in de gemeenteraad. Gelukkig hebben we op onze lijst getalenteerde mensen staan die ook enthousiast aan de slag willen gaan en zullen werken rond belangrijke thema’s als sociale zaken, sport en jeugd. Wie Steven Omblets zal opvolgen bekijken we op dit moment nog intern en maken we na overleg met de betrokkenen en terugkoppeling naar het partijbestuur zo snel mogelijk bekend”

• CD&V in Beweging