CD&V Aarschot heeft een nieuw bestuur gekozen en dat werd op de eerste bestuursvergadering gepast gevierd. Rozane De Cock uit Gelrode is de nieuwe voorzitster van de lokale CD&V-afdeling en vormt een sterke tandem met ondervoorzitter Ward Janssens uit Rillaar. De leden kozen met Ansje Vicca ook een nieuwe enthousiaste voorzitster van Vrouw & Maatschappij.

Na tien jaar onvolprezen inzet geeft Raf Rosseels (foto: tweede van rechts onderaan) de fakkel door aan de nieuwe voorzitster Rozane De Cock (midden tweede rij). “Het werk van een voorzitter is niet altijd zichtbaar voor iedereen, maar Raf heeft ontelbare uren gespendeerd aan de partij, zowel voor als achter de schermen. We willen hem daarvoor ook langs deze weg hartelijk danken”, benadrukt de nieuwe voorzitster.

“Als fractieleider ben ik zeer trots op ons nieuwe bestuur. Vaste waarden met een sterk engagement zoals Ansje en Ward worden aangevuld door creatieve nieuwkomer Rozane”, legt Nele Pelgrims uit. “Alle drie hebben ze onze partij de vorige verkiezingen versterkt en ze gooien zich nu opnieuw in de strijd om CD&V Aarschot intern mee te leiden. Heel het bestuur, stuk voor stuk prachtige mensen, steunt hen volledig”, benadrukt Pelgrims.

Het nieuwe bestuur zet in op sterke ideeën, samenwerking en oplossingen op maat voor een warm en levendig Aarschot. Rozane De Cock is professor aan de faculteit Sociale Wetenschappen van de KU Leuven en houdt van een sociale en leefbare stad waar de zaken vooruit gaan. Ward Janssens is process manager bij KBC en basketbalscheidsrechter in zijn vrije tijd. Samen met de kersverse voorzitster van Vrouw & Maatschappij, personeelsverantwoordelijke Ansje Vicca, is de ploeg klaar om het engagement van CD&V in Aarschot voort te zetten.

• CD&V in Beweging