Donderdag 4 juli vierde de stedelijke welzijnsraad van Aarschot haar 30ste verjaardag. Een verjaardag die de raad niet zomaar aan haar voorbij liet gaan. De leden maakten van de gelegenheid gebruik om een nieuwe beweegroute in te huldigen, het charter ‘Gezonde Gemeente’ te hernieuwen, de tweejaarlijkse prijs van de welzijnsraad uit te reiken en de speeltuin van Bekaf rookvrij te maken.

Tweejaarlijkse prijs van de welzijnsraad
Om de twee jaar reikt de welzijnsraad een prijs uit aan een Aarschottenaar, een groep of een vereniging die zich inzet voor gezinnen, de algemene gezondheid, het algemeen welzijn of de meest kwetsbaren. Naar aanleiding van haar 30ste verjaardag reikt de welzijnsraad niet één, maar drie prijzen uit.

Voorzitter van de stedelijke welzijnsraad Kim Van der Auwera: “Wij nomineerden drie mooie, sterke verenigingen die wij met veel plezier financieel ondersteunen en elk een cheque van 500 euro overhandigen: ‘Bij ons Thuis’, die onderdak en begeleiding geeft aan nieuwkomers, ‘Brotherhood’, die jaarlijks een zomerkamp organiseert voor kansarme kinderen of kinderen in een moeilijke thuissituatie en ‘Speelpleinen Bekaf’, de speeltuin in Aarschot waar alle jonge gezinnen met kinderen terechtkunnen. Deze drie verenigingen draaien volledig op de inzet van vrijwilligers, waarvoor een dikke proficiat!”

• Zorg