Voor de tweede keer op rij organiseert de stad Aarschot een nieuwjaarsdrink voor haar inwoners op de Grote Markt. Op zondag 7 januari van 11 tot 12.30 uur klinkt het stadsbestuur samen met de Aarschottenaren op het nieuwe jaar. Op de nieuwjaarsdrink geeft de stad ook de aftrap van de campagne #FieropAarschot.

Cadeautje van de stad
Vorige week ontvingen de Aarschottenaren een zelfontworpen, stijlvolle kerstkaart met de eindejaarswensen van het stadsbestuur. De kaart is ook een uitnodiging voor de nieuwjaarsdrink op 7 januari en geeft recht op een cadeautje van de stad. Op de nieuwjaarsdrink kan je de kerstkaart immers inwisselen voor een hippe draagtas of mok met het stadslogo.

#FieropAarschot
“Met de hashtag #FieropAarschot zetten we de trots van de Aarschottenaar op zijn stad kracht bij”, getuigen burgemeester André Peeters en schepen van Communicatie Mattias Paglialunga. “Met deze campagne willen we de fierheid van de Aarschottenaren over hun stad extra in de verf zetten. We lanceren de campagne op de nieuwjaarsdrink, hét evenement bij uitstek om een grote groep inwoners te bereiken en warm te maken.”

Win een goodiebag

Schepen Paglialunga: “Een eerste aanzet is alvast de kerstkaart van het stadsbestuur. Op vertoon van deze kaart kunnen de Aarschottenaren die aanwezig zijn op de nieuwjaarsdrink, een unieke mok of draagtas met het nieuwe stadslogo afhalen aan de promostand van de stad. Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk Aarschottenaren tijdens de nieuwjaarsdrink met hun mok of draagtas op de foto gaan. Nadien publiceren we deze fotoreportage op de stedelijke website, in het stadsmagazine en via de sociale media. Uit de deelnemers trekken we een winnaar, die een goodiebag met een Aarschotse cadeaubon en een streekpakket wint. In een latere fase zullen we de campagne #FieropAarschot op geregelde tijdstippen nieuw leven inblazen met leuke acties en initiatieven.”

Ambassadeurs van Aarschot

“We roepen alle Aarschottenaren op om naar de nieuwjaarsdrink te komen en de campagne #FieropAarschot te steunen”, besluiten André Peeters en Mattias Paglialunga. “Tenslotte zijn we allemaal ambassadeurs van onze stad. Graag tot dan!”

• Informatie & Communicatie