CD&V-Aarschot maakt volledige lijst gemeenteraadsverkiezingen bekend

De Aarschotse CD&V-leden hebben quasi unaniem de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober goedgekeurd. Het is een sterke lijst, met een goede mix van ervaren bestuurders, nieuwe mensen en ambassadeurs van alle deelgemeenten.

De eerste zeven plaatsen en de lijstduwer waren al eerder bekendgemaakt. Met burgemeester André Peeters (1), schepenen Mattias Paglialunga (3) en Steven Omblets (4), OCMW-voorzitter Julia Mellaerts (29), gedeputeerde Monique Swinnen (5) en fractieleider Nele Pelgrims (2), gaan prominente plaatsen naar de mensen die de voorbije jaren het aanzicht van Aarschot hebben gemaakt en bepaald. Daarop volgen gemeenteraadslid Bart Den Hondt (6) uit Rillaar en Rozane de Cock (7) uit Gelrode.

De volgende 2 plaatsen gaan naar gemeenteraadsleden Greet Lauvrijs (8) en Dirk Van Rymenant (9) uit Ourodenberg. OCMW-raadslid Leo Janssens (10) uit Wolfsdonk trekt een rits kandidaten uit Langdorp. Op plaats 11 staat Gerda Vandegaer. Gerda is directeur van de lagere school in Gijmel en Langdorp. Daarna volgt een duo uit Wolfsdonk. Gemeenteraadslid Stijn Van Ouytsel en Lisette Van Hoof, beter gekend als “Lisette van de Panda”, staan op plaatsen 12 en 13. Op plaats 14 staat gemeenteraadslid Hans Heens, eigenaar van het gelijknamige bouwbedrijf in Gijmel, gevolg door OCMW-raadslid Ansje Vicca (15) uit Rillaar. Ansje woonde lange tijd in Aarschot en vormt daardoor de verbinding met een mooi kandidatenkwartet uit Aarschot: Marie-Jeanne Vanden Eynde uit Ourodenberg (16), Willy Van Thielen (17), Jan Van Der Borght (18) en Ivonne Janssens (19) uit het centrum van de stad.

Aansluitend volgen zeven nieuwe gezichten op onze lijst: Luk Testelmans (20) uit Ourodenberg, Tania Van Dyck (21) uit Aarschot, Kevin Michiels (22) uit Bergvijver, Ellen Van Grunderbeek (23) uit Aarschot, Pieter Schuermans (24) en Els Matthijs (25), beiden uit Langdorp. De laatste in de lijst met nieuwe gezichten is de benjamin van de bende: Dries Van Horebeek, 26 op plaats 26.

Luk zet zich enorm in voor het verenigingsleven in Ourodenberg en is verantwoordelijk voor de goede werking van het parochiecentrum. Tania heeft een lichamelijk handicap. Zij gaat vanzelfsprekend voor een beleid dat toegankelijkheid hoog in het vaandel draagt. Kevin is onze man uit Bergvijver, die in deze wijk met volle voeten in het verenigingsleven staat.  Ellen werkt op de studiedienst van CD&V-nationaal. Pieter was altijd actief in de horeca en Els is secretariaatsmedewerker bij SIMA. Dries is bio-ingenieur met een passie voor leefmilieu.

Hierna volgt een trio uit Rillaar, met Ward Janssens, voorzitter van de CD&V-sectie daar (27), Ann Geys (28) van schapenbedrijf Het Nijswolkje en Julia Mellaerts als lijstduwer.

Voorzitter Raf Rosseels kijkt 14 oktober met veel vertrouwen tegemoet: “Met deze mensen vormen we een Team Aarschot: een sterke ploeg, die het vertrouwen van de Aarschottenaren vraagt. Geen enkele andere partij in Aarschot kan zo’n perfecte mix aanbieden, van ervaring en vernieuwing, van mensen uit alle deelgemeenten, van geboren CD&V’ers en verrassende nieuwkomers.  Zij hebben alles in zich om Aarschot ook de volgende 6 jaar te besturen, op de manier die mensen van ons gewoon zijn: iedereen kansen geven, en niemand achterlaten. Waarbij we durven dromen en gaan voor de uitdaging, maar onze kinderen niet opzadelen met de factuur.”

Overzicht #TeamAarschot

1. André Peeters – Langdorp