De sociale huisvestingsmaatschappij van Aarschot bouwde 20 assistentiewoningen op het domein Poortvelde.  De woningen zijn gelegen naast het woon- en zorgcentrum Vulpia.

“Deze woningen zijn specifiek voorbehouden voor kandidaat huurders vanaf 65 jaar.  We spelen hierdoor in op de behoefte dat mensen langer in hun woning kunnen blijven wonen.  De bewoners van deze assistentiewoningen kunnen gebruik maken van de dienstverlening van Vulpia.” aldus André Peeters.  “Bovendien staan er nog heel wat projecten om het aanbod van onze sociale woningen te verruimen in de stellingen.  Zo keurde het stadsbestuur onlangs de eerste fase van het woonproject Ter Heidelaan goed.  Een belangrijk sociaal woonproject met nieuwbouw van 45 wooneenheden, waarvan 19 woningen en 26 appartementen, en een parkeerkelder met 45 plaatsen, waarvan acht voor mindervaliden.   Het project situeert zich in een woonuitbreidingsgebied tussen de Ter Heidelaan, de Kleine Mechelsebaan en de Liersesteenweg in Ourodenberg.” Via haar bestuurders zet CD&V Aarschot in om het aanbod van SBGW te verruimen en te moderniseren. (DVH)

• Sociale huisvesting